FEYZA Projesi Uygulanmaya Başladı
Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığı ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı iş birliğinde ilgili tüm paydaşların etkin katılımıyla hazırlanan'' "Ulusal Yapay Zekâ Stratejisi 2021-2025'' kapsamında çalışmalar hayata geçirilmeye devam ediyor. Bu bağlamda Bakanlığımız Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce yapay zekâ uzmanı yetiştirilmesine katkıda bulunmak, yapay zekâ uygulamaları alanında eğitim vermek, öğretmenlerin mesleki gelişimini desteklemek, öğrencilere yapay zekâ ve uygulama tekniklerini ve algoritmik düşünme yeterliliği kazandırmak amacıyla FEYZA (Fırsatları Artıran Eğitimde Yapay Zekâ) Projesi başlattı.
Eğitici eğitimini tamamlayarak okulumuzda proje koordinatörlüğü görevi yapan Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Nurten SÖYLEMEZ proje hakkında katılımcılara bilgi verdi. Okulumuzda 2 grup halinde başlayan eğitimlerde toplam 30 öğretmenimize eğitimler verildi.
Proje hakkında detaylı bilgiye ve eğitim kitabına http://meb.ai/btIvUO adresinden ulaşabilirsiniz.
Recep ayının 27. gecesi “Miraç Kandili” dolayısıyla ülkemizin tüm camilerinde kandil programları düzenlendi. Vatandaşların camilere akın ettiği gece, ibadet ve dualarla idrak edildi. Biz de okul olarak gece vesilesiyle bir dizi etkinlik yaptık.
Bakanlığımızca, 06 Şubat 2023 tarihinde yaşanan depremde hayatını kaybeden vatandaşlarımızı anmak ve deprem gerçeğine dikkat çekmek, deprem farkındalığı ve eğitim ilişkisinin önemine vurgu yapmak üzere çeşitli etkinlikler plânlanmıştır.
Millî Eğitim Bakanlığınca bu yıl ilk kez yarıyıl tatilinden önceki son haftada öğrencilerin keyifli ve öğretici bir hafta geçirmeleri; sanatsal, kültürel, sportif ve bilimsel faaliyetlere katılmalarının teşvik edilmesi için "Dönem Sonu Faaliyet Haftası" düzenlendi.
Her yıl Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce Anadolu İmam Hatip Liseleri ve Çok Programlı Liseler bünyesindeki İmam Hatip Programına devam eden öğrenciler arasında Millî Eğitimin genel amaçları doğrultusunda Kur’an-ı Kerim başta olmak üzere meslek dersleri kazanımlarını desteklemek, öğrencilerin mesleki bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirmek, sosyal ve kültürel gelişimlerine katkıda bulunmak amacıyla “Mesleki Yarışmalar” düzenlenmektedir.
2/5/2007 tarih ve 26510 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 5627 Sayılı Enerji Verimliliği Kanunu ile enerjinin etkin kullanılması, israfının önlenmesi, iklim değişikliği ile mücadele edilmesi ve çevrenin korunması için enerji kaynaklarının ve enerjinin kullanımında verimliliğin artırılması amaçlanmaktadır.
“IQ Yapım” tarafından planlanan ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüzün onayıyla gerçekleştirilen “Yazar Söyleşisi” ve “Sınav Stresi Söyleşisi” isimli program; okulumuz konferans salonunda, 21 Aralık 2023 Perşembe günü, iki oturum halinde yapıldı.
Allah’ın insanlığa gönderdiği dinin bekası, sürekliliği, üç hayatî esasa/sabiteye bağlıdır. Bunlar; mûtekadât/itikatlar, mukaddesat//kutsallar, şeâir/simgeler. Bu esaslar, dinin olmazsa olmazı ve değişmez sabiteleridir. Bu üçlü tasnif açısından bakıldığında, Kudüs ve Mescid-i Aksâ meselesi, Müslüman için; bir açıdan itikat (inanç) meselesidir, bir açıdan mukaddesat (kutsallar) meselesidir, bir açıdan da şeâir (simgeler) meselesidir. Arapça “şuur” kökünden gelen “şeâir”, Müslüman olma ve Müslüman kalma bilincini diri tutan simgeler ve semboller demektir. Kudüs meselesi bir toprak ve mülkiyet kavgası, bir egemenlik meselesi değildir; bir ilâhî emanet davasıdır. İslam’ın Kudüs davası, bütün peygamberlerin davasıdır, bütün peygamberlerin emanetidir. Hz. Muhammed (sav) İsrâ ve Miraç ile, Mescid-i Haramı ve Mescid-i Aksa’yı birleştirerek bütün bu emanetleri üstüne almış ve ümmetine emanet etmiştir.
Okulumuzda “2-8 Kasım Lösemili Çocuklar Haftası” münasebetiyle farkındalık çalışması yapılmıştır.
Ülkemizde her yıl 24 Kasım “Öğretmenler Günü” olarak kutlanmaktadır. Biz de okul olarak bu özel günle ilgili bir yemek organizasyonu yaptık.